Za oszustów zapłacą klienci

Firmy Neutron-IT i Phonesat opracowały system, który pozwolić ma na zredukowanie fałszywych zamówień składanych w sklepach internetowych.

Zasada działania systemu jest taka, że klient składający zamówienie potwierdza je, wysyłając SMS z telefonu komórkowego. Do sklepu przesyłana jest w ten sposób informacja zawierająca numer zamówienia oraz numer telefonu komórkowego klienta. W ten sposób transakcja jest bardziej wiarygodna. Sklep internetowy otrzymuje potwierdzenie w chwilę po wysłaniu SMS’a przez klienta. Koszt SMS’a (1 zł + 22% VAT) ponosi klient.

System został już wdrożony w sklepach internetowych 5.net i eZabawki.pl, a zainteresowanie usługa zadeklarowały też inne sklepy wykorzystujące program easySHOP.

Jak powiedział Michał Jakuboski – prezes Neutron-IT, dla klienta, któremu zależy na realizacji zamówienia koszt wysłania SMS’a jest niewielki, zaś osoba składająca fałszywe zamówienie zastanowi się, czy warto za nie płacić. Pytanie, czy osoby, które często dokonują zakupów w Internecie będą chciały obciążać swój rachunek za telefon komórkowy dodatkowymi kosztami. Z drugiej jednak strony, klienci wysyłając potwierdzenie SMS'em mogą liczyć na szybszą realizację zamówienia. Nie muszą bowiem czekać na kontakt ze strony sklepu, a ich przesyłka jest przygotowywana zaraz po otrzymaniu SMS'a przez sklep.