Za mało e-reklam żywności i kosmetyków

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez eMarketer, firmy z branży spożywczo-kosmetycznej wciąż wydają za mało na reklamę online. Ten sektor rynku mógłby z powodzeniem wykorzystać Internet do skutecznej promocji własnych produktów.

Zdaniem eMarketer branża spożywczo-kosmetyczna powinna częściej kupować reklamy online z tego względu, że internetowy marketing dla produktów tego typu może być bardzo efektywny.

Jedynymi firmami, które zdecydowały się wykorzystać potencjał Sieci w promocji w większym zakresie, są Clorox, Johnson & Johnson oraz Anheuser-Busch. Firma Clorox przeznaczyła w tym roku na e-reklamę o 24% więcej funduszy niż w ubiegłym. Podobnie było z Johnson & Johnson – wzrost wydatków wyniósł 15,3%, a w przypadku Anheuser-Busch - 14.4%.

Poza tymi trzema koncernami większość firm z tej branży unika reklam online. Koncern PepsiCo na e-reklamę przeznaczył jednie 3,4% całego budżetu na promocję własnych produktów.