Z e-bankiem za pan brat

Klienci banków na Dalekim Wschodzie szybko przyzwyczają się do przeprowadzania operacji bankowych za pośrednictwem Internetu. Dzięki temu w tamtym rejonie dynamicznie wzrasta ilość usług związanych z elektroniczną bankowością – wynika z ostatniego raportu IDC.

Usługi bankowe przez Internet są dla klientów z Dalekiego Wschodu wygodnym przedłużeniem funkcjonalności tradycyjnego banku. Tym samym operacji e-bankowych nie traktują jako zupełnie nowej formy kontaktu z bankiem, a co za tym idzie mają zaufanie do korzystania z internetowych transakcji.

Z badania IDC wynika, że 76% internautów w Singapurze, a 64% w Hong Kongu skorzystało z usług internetowych banków w przeciągu ostatnich trzech miesięcy. Analitycy są zdania, że liczby te będą dalej wzrastać.

Ci, którzy są klientami banków online, to zazwyczaj bogatsi i bardziej wykształceni obywatele – wynika z badania.

Większość klientów wykonuje online ciąg dokładnie tych samych operacji finansowych co pod czas wizyty w banku.