Youtube.com - król internetowego wideo

W styczniu 2008 r. internauci z całego świata obejrzeli w Sieci łącznie ponad 9 mld klipów wideo - donosi firma analityczna comScore. Aż 34% z nich stanowiły filmy opublikowane w popularnym serwisie Youtube.com.

Co ciekawe, liczba obejrzanych klipów zmniejszyła się w porównaniu z grudniem 2007 r. - i to o blisko miliard (w grudniu liczba ta wyniosła 10,1 mld). Mimo to należącemu do Google serwisowi Youtube.com udało się poprawić swój wynik - w grudniu 2007 r. obejrzano w nim 32,6% wszystkich internetowych filmów), zaś w styczniu 2008 - o 1,7% więcej.

Na drugim miejscu zestawienia znalazł się serwis Fox Interactive Media (6%, czyli 584 mln filmów(,m zaś na kolejnych Yahoo! (3,2%, 315 mln) oraz Microsoft (2%, 199 mln). Z danych comScore dowiadujemy się też, że tylko w USA w styczniu internetowe filmy obejrzało ok. 139 mln internautów (przeciętny użytkownik Sieci przeznaczył na to 206 minut w miesiącu). To ok. 75% wszystkich amerykańskich internautów.