Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

YouTube zostawia konkurencję w tyle

Aż o 70% wzrósł udział YouTube w liczbie wizyt na amerykańskich serwisach wideo w okresie styczeń - maj 2007, podaje Hitwise. W tym samym okresie udział 64 innych witryn zakwalifikowanych do kategorii wideo, zwiększył się o 8%.

Dominacja YouTube na rynku serwisów wideo jest przytłaczająca. Z badań Hitwise wynika, że YouTube miał 60% udziału w rynku, na drugim miejscu znalazł się serwis MySpace Video, z 16% udziałem w rynku, kolejne były Google Video - 7,81%, Yahoo! Video - 2,77% oraz MSN Video - 2,09%.

Hitwise informuje również, że średnio 20% ruchu na amerykańskich witrynach wideo pochodzi z wyszukiwarek. W ciągu ostatniego roku ruch ten zwiększył się trzykrotnie. Zdaniem Hitwise optymalizacja wideo, w taki sposób by trafiło do wyszukiwarki, jest równie ważne co umieszczenie klipu w sieci.

Hitwise uzyskuje dane o oglądalności poszczególnych witryn internetowych za pomocą badań typu network-centric. Firma otrzymuje od dostawców internetu logi, zawierające anonimowe informacje o ruchu. Następnie są one przeliczane i estymowane na populację.