YouTube zdominowane przez... ludzi starszych

YouTube to serwis, na którym składowane są filmy - nierzadko wygłupy nastolatków naśladujących słynnych aktorów czy fragmenty seriali. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że witrynę tę najczęściej powinna odwiedzać młodzież. Okazuje się, że jest nieco inaczej.

YouTube najbardziej zainteresowani są ci, którzy - jeśli wierzyć stereotypom - powinni w tym czasie siedzieć na kanapie i wpatrywać się w telewizor zamiast surfować w Sieci.

Jak twierdzi agencja eMarketer, serwis odwiedzają najczęściej internauci w wieku 35-64 (54,5 procenta użytkowników). Grupa 2-34 stanowi zaledwie 41,3 procenta, z czego do młodzieży z przedziału 12-17 zalicza się tylko co ósmy gość YouTube.

Inne badania, podobne same wyniki

Do podobnych wniosków doszła agencja Nielsen/Netratings: zgodnie z szacunkami badaczy grupa 34-65 stanowi 55 procent użytkowników serwisu.

Inna firma, Comscore, oceniająca liczbę internautów w Stanach Zjednoczonych, utrzymuje, iż 48 procent gości na YouTube to ludzie z wspomnianego wyżej przedziału.

Oczywiście w tym wieku zdecydowana większość świetnie zarabia - prawie 29 procent wszystkich Amerykanów regularnie oglądających filmy na serwisie zarabia miesięcznie ponad 5 tysięcy dolarów.