YouTube: nieautoryzowanemu product placement mówimy nie

Google wysłało pisemne powiadomienia do publikujących na YouTube producentów, którzy w swoich filmach pokazywali reklamy typu branded integration. W komunikatach Google subtlelnie przypomina, że wg regulaminu taka działalność może być prowadzona jedynie za zgodą właściciela YouTube.

Jak zauważa Mediaweek.com, zamiast posługiwać się dyplomatycznymi notkami, YouTube mogło by zwyczajnie pozbyć się łamiących regulamin nagrań wideo. Tak się jednak nie stanie, ponieważ utrzymanie YouTube pochłania kolosalne sumy pieniędzy i każda droga do monetyzacji serwisu może okazać się dobra. Dlatego Google zamierza uszczknąć dla siebie kawałek przychodów, pochodzących z reklam w filmach i zapowiada wprowadzić już wkrótce sformalizowany proces umieszczania na YouTube nagrań wideo, które zawierają product placement.

Nie jest to jedyny nowy pomysł na zmonetyzowanie YouTube. W wynikach wyszukiwania na serwisie mają wyświetlać się sponsorowane treści wideo. Może to okazać się słusznym posunięciem, zwłaszcza że wg niektórych miar, YouTube jest drugą największą (zaraz po Google) wyszukiwarką.

Źródło: adweek.com, mediaweek.com

czytaj też:

Gigantyczny baner na YouTube?