YouTube.com udostępnia nowe treści od czołowych dostawców

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami koncern Google zawarł porozumienia z producentami filmów i programów telewizyjnych, w myśl których w należącym doń serwisie YouTube.com będzie można oglądać materiały wyprodukowane przez Sony, CBS, Metro-Goldwyn-Mayer, BBC czy Lions Gate Entertainment. Umowy dotyczą wybranych pozycji spośród katalogu wymienionych dostawców.

Oprócz wymienionych spółek Google dogadało się z 13 mniejszymi dostawcami treści, w tym Discovery i National Geographic. Oglądanie materiałów będzie bezpłatne, jednak towarzyszyć im mają reklamy (zyski z ich emisji Google i licencjodawcy podzielą między sobą).

Media prezentowane będą w sekcji Shows portalu YouTube. Niestety większość pozycji filmowych i telewizyjnych, które zostaną tam udostępnione, liczy sobie co najmniej 10 lat, podczas gdy konkurencyjne serwisy wideo, jak choćby Hulu.com, oferują najświeższe nowości (niektóre z nich są udostępniane online już kilka dni po emisji w telewizji).