Yahoo zyskało na kłopotach Skype'a

Firma Yahoo poinformowała, że w czasie gdy kłopoty techniczne unieruchomiły Skype'a, znacząco wzrosło zainteresowanie usługami VoIP oferowanymi przez portal. Przedstawiciele Yahoo nie poinformowali o ile zwiększyła się w tym czasie liczba użytkowników Yahoo Messengera, który posiada opcję łączności telefonicznej, ale Monica Ma, rzecznik prasowa Yahoo stwierdziła, że był to "znaczący" wzrost.

"Podczas dwóch dni, 16 i 17 sierpnia Yahoo Messenger zanotował znaczący wzrost liczby osób korzystających z usługi Phone Out" - powiedziała Ma. Phone Out pozwala użytkownikom Messengera na wykonywanie tanich połączeń z peceta na telefony stacjonarne i komórkowe znajdujące się w ponad 180 krajach.

Skype początkowo obwiniał Microsoft za swoje kłopoty twierdząc, że do awarii sieci przyczyniła się publikacja poprawek Microsoftu i związana z tym olbrzymia liczba restartów komputerów. Obecnie firma zmieniła zdanie: "Nikogo poza sobą nie obwiniamy" - napisał w swoim blogu rzecznik prasowy Skype'a, Villu Arak.

Skype zaoferował użytkownikom usług Skype Pro, Skype Unlimited, SkypeIn i Skype Voicemail tydzień bezpłatnych rozmów. Yahoo to druga - po operatorze Voip Jajah - firma, która poinformowała o zyskaniu klientów w czasie, gdy Skype miał problemy.