Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Yahoo z silnikiem wyszukiwawczym Bing?

Wg nieoficjalnych informacji już niebawem użytkownicy Yahoo przeszukiwać będą sieć korzystając z wyszukiwarki Bing ze stajni Microsoft.

Wg nieoficjalnych informacji firma Yahoo jest bliska podpisania umowy z Microsoft, na mocy której silnikiem wyszukiwawczym portalu stanie się Bing, ze stajni giganta z Redmond.

Korzyści wynikające z ewentualnej współpracy odnieść mogą obie strony porozumienia. Yahoo obniży koszty związane z koniecznością utrzymywania i rozwijania własnego silnika wyszukiwawczego i prowadzenia rywalizacji z Google, a także będzie mogło umieszczać reklamy na własnych stronach oraz w wynikach wyszukiwania Bing. Dla Microsoft porozumienie z Yahoo może być szansą zbliżenia się do lidera branży i uplasowania się na drugim miejscu.

Wg najnowszych danych ComsScore udział wyszukiwań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem Yahoo spadł z 20,1% w maju 2009 r. do 19,6% w czerwcu, przy jednoczesnym wzroście wykorzystania narzędzi Microsoft (z 8% do 8,4%). Uruchomiona przez Microsoft na początku czerwca wyszukiwarka Bing wsparta intensywną kampanią reklamową online i ofline dynamicznie zdobywa coraz więcej użytkowników. I co ważne dzieje się to przede wszystkim kosztem mniejszych graczy (w tym i Yahoo, dla którego współpraca z Microsoft może być ratunkiem przed odpływem swych użytkowników m.in. do... Bing.com)

Zdaniem analityków współpraca Yahoo i Microsoft zakończyć się może 30% udziałem na rynku wyszukiwarkowym i stanowić może jedyny sposób nawiązania rywalizacji z liderem branży Google (wg czerwcowych danych ComScore Google posiada 65% udział na ryku wyszukiwarkowych w USA). Trudno jeszcze mówić o ewentualnych rozwiązaniach w obszarze wizerunkowym (czy w Yahoo widoczne będzie logo Bing) oraz w zakresie oferty skierowanej do reklamodawców (czy podstawą systemu sprzedażowego stanie się platforma AdCenter od Microsoft czy Panama z Yahoo).

Rozmowy pomiędzy Yahoo a Microsoft toczą się już ponad półtora roku. Wg najnowszych doniesień obecna faza rozmów przynieść ma konkretne ustalena natury praktycznej regulujące zasady współpracy w obszarze działalności na rynku wyszukiwarek oraz reklam online.

Źródło: http://adage.com