Yahoo wprowadza nowe narzędzie do reklamy behawioralnej

Yahoo uruchomiło dzisiaj przygotowywaną od dłuższego czasu technologię SmartAds, będącą świeżym głosem na rynku produktów reklamowych online. Dzięki SmartAds reklamodawcy mogą z powodzeniem używać behawioralnego targetingu czyniąc użytek z takich danych o użytkowniku, jak miejsce jego zamieszkania, płeć, wiek, profil zainteresowań oraz aktywność internetowa.

Działanie SmartAds można opisać na prostym przykładzie. Jeśli dobrze zarabiająca kobieta mieszkająca w Poznaniu poszukuje informacji na temat salonów BMW i aktualnych cen rynkowych aut tej marki, reklama w systemie SmartAds automatycznie podsuwa jej adres najbliższego, oficjalnego dealera, liczbę dostępnych samochodów o określonym modelu czy kolorze oraz cennik.

Jak twierdzi Gaude Paez, rzeczniczka prasowa Yahoo: -- Przechodzimy do fazy targetingu behawioralnego. To sprawia, że reklama graficzna staje się bardziej bezpośrednią odpowiedzią na zapytanie konsumenta niż jedynie formą brandingu.

SmartAds łączy informacje geograficzne, demograficzne oraz możliwości behawioralnego targetingu z wciąż rozwijaną, kreatywną, przyjazną reklamie platformą, która pozwala dowolnej firmie na błyskawiczne tworzenie dogodnych dla siebie reklam w czasie rzeczywistym.

Uruchomione wraz ze startem systemu, pierwsze kampanie pilotujące są prowadzone wspólnie z dwoma z trzech największych linii lotniczych w Stanach Zjednoczonych oraz popularnymi agregatorami informacji podróżniczych.

Reklamy pojawią się na wszystkich stronach, będących w posiadaniu Yahoo Inc., a także na stronach dużych gazet, partnerów spółki oraz na stronach Comcast i eBay. Dalszym krokiem ma być wprowadzenie nowego systemu do sieci Right Media, której zakup za 680 mln USD jest właśnie finalizowany przez spółkę.

Ruch ten bardzo pomoże Yahoo w osiągnięciu przewagi technologicznej nad konkurencją i podtrzymaniu wzrostu przychodów z reklamy graficznej, który jak ostrzegają analitycy, w drugim kwartale znacznie osłabnie.

Największym rywalem spółki jest firma Google, która wyparła skutecznie Yahoo z rynku wyszukiwarek i reklamy w wyszukiwarkach całkowicie niemal monopolizując rynek.

tekst: Konrad Szlendak

źródło: Cnet