Yahoo! w Polsce - z dużej chmury...
-
- 25.01.2011, godz. 11:20
Polskojęzyczna strona Yahoo! jest już dostępna w Sieci. Na razie jest tu skrzynka pocztowa bez limitu, materiały z kilku znanych polskich tytułów prasowych i Messenger po angielsku. Nie na to czekał polski użytkownik.


Polskojęzyczna wersja portalu Yahoo! (http://yahoo.pl).
Polecamy:
Zobacz też:
- Start Yahoo! w Polsce: prawda czy plotka?
- Yahoo rusza z testami odświeżonej poczty
- AOL może dołączyć do zainteresowanych kupnem Yahoo
- Yahoo zarabia na współpracy reklamowej z Microsoftem
Więcej informacji:

Yahoo.com - różnicę widać na pierwszy rzut oka...
Yahoo.pl to drugie podejście firmy do Polski. W lipcu 2005 r. spółka uruchomiła polskojęzyczna wersję poczty e-mail. Nowe Yahoo! Polska jest połączeniem tej usługi z niewielkim portalem.
Polska strona Yahoo! przekierowuje do treści znanych polskich serwisów Radio ZET, Newsweek, Forbes i Bankier.pl. Przypomina trochę nieudane wejście AOL na polski rynek - brak tutaj własnej redakcji i unikalnych wiadomości, więc całość wyglądasz raczej jak Google News niż WP.PL.
Zdają sobie z tego sprawę twórcy, tacy jak Bartłomiej Swojak - country content manager Yahoo Polska. W rozmowie z Interaktywnie.com mówił m.in., że głównym celem firmy jest przybliżenie użytkownikom w Polsce produktów Yahoo. Przede wszystkim będzie to strona główna Yahoo, która jest pierwszym krokiem.
Yahoo! pojawia się w Polsce po 16 latach od premiery strony w Stanach Zjednoczonych. Jesteśmy 45 krajem, który posiada swoją własną stronę główną. Niestety, Yahoo.pl jest tylko jedną z okrojonych stron firmy, które w ostatnim czasie uruchomiono też w Norwegii, Danii, Turcji, Rosji i Grecji.
W kontaktach z dostawcami reklam pomoże spółce agencja ARBOinteractive, o której w wywiadzie dla InternetStandard.pl ciepło wypowiadał się przedstawiciel Yahoo - Marvin Liao. ARBO zajmuje się również sprzedażą poiwerzchni reklamowej w serwisie Facebook.
Yahoo! Polska nie skorzystała z przykładów eBaya i portalu AOL. Polska wersja daje użytkowników adres w domenie @yahoo.pl i niewiele więcej, a to za mało by zwojować polski rynek.
Może inwestycja byłaby większa, gdyby nie sytuacja finansowa Yahoo. W grudniu 2010 r. spółka podjęła decyzję o zwolnieniu kolejnych 600 pracowników. Od kilku miesięcy nieoficjalnie mówi się o możliwym przejęciu Yahoo przez AOL.