Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Yahoo uruchomiło sieć reklamową dla komórek

Yahoo uruchomiło nowy serwis, który ułatwi wydawcom umieszczanie treści przeznaczonych dla mobilnych użytkowników internetu i pozwoli firmie zarabiać na powiększającym się rynku reklamy w komórkach.

Nowe narzędzie pozwala wydawcom przygotowanie swoich stron tak, aby były dostępne w serwisie Yahoo oneSearch przeznaczonym dla urządzeń mobilnych. Yahoo zamierza stworzyć sieć reklamową skupiającą wydawców obecnych w oneSearch.

Użytkownikom telefonów zapewne nie spodoba się więcej reklam w serwisach mobilnych, jednak przedstawiciele Yahoo mówią, że dzięki nowej sieci reklamowej znacznie zwiększy się liczba serwisów WWW dostępnych w oneSearch. Pojawią się m.in. strony lokalnych usługodawców, program TV czy gry.

Na ten sam rynek ostrzą sobie zęby również inni wielcy gracze na amerykańskim rynku internetowym - Google i Microsoft, oraz pomniejsze firmy jak AdMob Inc, Third Screen Media Inc. czy Medio System Inc.

Do tej pory w sieci Yahoo jest zaledwie trzech wydawców: MobiTV, dostawca mobilnej TV i radia, go2 oferujący lokalne informacje biznesowe oraz Opera SA. Niebawem mają do nich dołączyć kolejni.

Serwisy Yahoo Mobile Publisher Services składają się z kilku komponentów - jeden to sieć reklamowa, która umożliwia wydawcom decydowanie jaki rodzaj reklam będą pokazywać. Kolejny komponent to Mobile Content Engine, który umożliwia wydawcom konwersję i dystrybucję treści. Następne elementy umożliwiają kategoryzowanie i etykietowanie zawartości, by łatwiej mogli ją znaleźć użytkownicy.

Nowe usługi Yahoo są dostępne w 19 krajach.

Jak szacuje firma badawcza Informa wydatki na reklamę mobilną osiągną w tym roku w USA wartość 1,5 mld USD, by w 2010 r. dojść do 11 mld USD.

Więcej o Yahoo oneSearch