Yahoo przejmuje Zimbra

W poniedziałek Yahoo Inc. ogłosiło, że za 350 mln USD przejmuje Zimbra Inc., prywatną firmę oferującą program pocztowy. Spodziewane zakończenie transakcji przewidziane jest na czwarty kwartał tego roku.

Dzięki Zimbra, Yahoo chce konkurować m.in. z Google, Zoho, Cisco i Microsoft, których programy pocztowe łącze e-mail i narzędzia do komunikacji. Yahoo zdecydowało się na zakup firmy, aby poszerzyć ofertę swojej usługi Yahoo Mail Webmail oraz przyciągnąć do siebie klientów Zimbra- głównie uniwersytety oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.

Zimbra integruje w sobie oparty na technologii AJAX e-mail, kalendarz, narzędzie do wymiany dokumentów, komunikator tekstowy i głosowy. Otwarta platforma Zimbra oferuje także tzw. Zimlets czyli specjalne aplikacje, które każdy użytkownik może dodać dla własnych potrzeb (np. mapy, Wikipedia, możliwość wysyłania sms-ów).

Yahoo przejmuje Zimbra

Peter Gilbert, niezależny konsultant IT z Nowego Jorku, właściciel jednoosobowej firmy PG Systems oraz klient Zimbra uważa, że najlepiej dla programu będzie, jeśli Yahoo będzie jedynie dostarczał twórcom odpowiednich środków na dalszy rozwój przedsięwzięcia, a nie ingerował w kształt programu.

Gilbert, mając doświadczenie z używania Yahoo Mail, obawia się, że poczta może otrzymywać niechciane wiadomości ze strony Yahoo.com. Jednak Yahoo na swojej stronie internetowej zapewnia użytkowników Zimbra, że nie odczują oni w żaden sposób przejęcia firmy przez korporację.

Zimbra nadal będzie kierowana przez dotychczasowego CEO Satish Dharmaraja, współzałożyciela firmy, która obecnie zatrudnia około 100 pracowników. Cena pakietu Zimbra zróżnicowana jest ze względu na wersję. Na dzień dzisiejszy Zimbra oferują ponad 9 mln płatnych skrzynek pocztowych w ponad 50 krajach.