Yahoo! obniża prognozy

Nowa strategia nie uwolniła na razie portalu od zależności wobec jego tradycyjnych źródeł finansowania. Spadku przychodów z reklamy nie rekompensują rosnące wpływy z płatnych serwisów.

W związku z osłabieniem rynku reklamowego Yahoo! przewiduje znaczny spadek wartości sprzedaży w IV kw. br. W związku z tym portal obniża prognozy przychodów na ostatni kwartał z 250 mln USD do 160–180 mln USD.

W III kw. portal poniósł stratę w wysokości 24,1 mln USD, w porównaniu z 47,7 mln USD zysku w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wyniki pro forma wykazują w III kw. zysk w wysokości 8,4 mln USD. Nie uwzględniają jednak 18 mln USD przeznaczonych na inwestycje czy 15 mln USD - na przejęcia.

Wartość sprzedaży spadła do 166 mln USD, z 295 mln USD rok wcześniej. W związku z utrzymującym się osłabieniem rynku reklamowego Yahoo! przewiduje dalszą redukcję zatrudnienia. Firma poinformowała też, że w wyniku wrześniowego ataku terrorystycznego na USA straciła 2-3 mln USD w związku z zawieszeniem kontraktów reklamowych. Łącznie przychody z reklamy spadły o 11%, do 132 mln USD. Wzrosły natomiast o 3% przychody z płatnych serwisów Yahoo!, które wyniosły 34 mln USD.