Yahoo! - muzyka za grosze

Uruchomiona została wersja beta usługi Yahoo! Music Unlimited, umożliwiającej pobieranie legalnych utworów muzycznych z Internetu na zasadzie subskrypcji. Początkowo usługa będzie dostępna tylko dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych, przedstawiciele firmy jednak już zapowiadają rozszerzenie jej dostępności na inne kraje.

Z przedstawionych przez Yahoo! danych wynika, że korzystanie z usługi ma kosztować $59,88 za 12-miesięczną subskrypcję, jednak tylko w przypadku, gdy użytkownik uiści opłatę z góry za cały rok. W takim przypadku miesięczny koszt użytkowania wynosi 4,99 USD. W sytuacji, gdy abonament regulowany jest co miesiąc, jego cena wzrasta do 6,99 USD.

Yahoo! - muzyka za grosze

Yahoo! Music Unlimited - strona główna

Yahoo oferuje nagrania w formacie Windows Media Audio, w jakości 192 kbp/s. W katalogu znajduje się obecnie ponad milion utworów, firma zapowiada także nawiązanie współpracy z niezależnymi wytwórniami płytowymi.

Oczywiście będzie można nabywać także pojedyncze pliki - ich ceny kształtują się na poziomie od 79 centów (dla abonentów) do 99 centów (dla pozostałych użytkowników). Pobrane utwory będzie można nagrywać na CD, przesyłać na przenośne odtwarzacze oraz inne komputery (maksymalna liczba tych ostatnich to pięć komputerów).

Z usługą Yahoo! Music Unlimited dostarczane jest także oprogramowanie Yahoo! Music Engine, służące do zarządzania kolekcjami muzycznymi.

Zapowiada się więc zdecydowana walka o klientów internetowych sklepów z muzyką. Przypomnijmy, że podobne usługi oferują m. in. firmy RealNetworks i Napster - mowa tu o usługach skierowanych do osób korzystających z systemów operacyjnych Windows (informowaliśmy o tym m. in. w tekstach MP3Tunes - 'otwarta' muzyka za 88 centów, Nowa wypożyczalnia MP3 i Napster: wypożyczaj zamiast kupować).

Polska branży internetowych sklepów muzycznych także się rozwija - przejawem tego jest m. in. uruchomienie nowej wersji sklepu iplay.pl, której test opublikowaliśmy w artykule Buszujemy w nowym iplay'u!.

Więcej informacji: Yahoo!.