Yahoo - lepiej, ale wciąż słabo

Koncern Yahoo ogłosił wyniki finansowe za pierwszy kwartał bieżącego roku. Są one lepsze od oczekiwań analityków, ale nie na tyle dobre, by stanowiły argument przeciwko przejęciu portalu przez Microsoft.

Portal zarobił 542,2 miliona USD czyli 37 centów na akcję. W analogicznym okresie roku poprzedniego Yahoo zarobiło 142,4 miliona dolarów czyli 10 centów na akcję. Złą wiadomością dla zarządu Yahoo jest jednak fakt, że aż 401 milionów dolarów przyniósł Alibaba.com. Portal ten w 40% należy do Yahoo i prowadzi najpopularniejszy w Chinach sklep internetowy. Odliczając Alibabę, samo Yahoo zarobiło zaledwie 11 centów na akcję, czyli o 2 centy więcej, niż prognozowali analitycy.

Ważniejszą wiadomością jest fakt, że Yahoo, ogłaszając wyniki, nie podniosło swoich przewidywań finansowych na cały bieżący rok. Oznacza to, że nie będzie on lepszy od roku poprzedniego, a to zła wiadomość dla zarządu firmy. I dobra dla Microsoftu, który, gdyby portal zaczął przynosić inwestorom duże zyski, stracił podstawowe argumenty.

Należy przy tym pamiętać, że 26 kwietnia upływa termin ultimatum, które Microsoft dał Yahoo!.