Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Yahoo! królem reklamy graficznej

Około 40% budżetów reklamowych w USA trafi w tym roku do wyszukiwarek, prognozuje eMarketer. Jednak reklama graficzna, druga najpopularniejsza forma reklamowa, nadal ma się dobrze. W tym roku będzie miała 21,5% udziału w rynku reklamy online. Jak przewiduje eMarketer w 2011 r. nadal aż 19,5% rynku reklamy online będzie należało w USA do reklamy graficznej. A w jej przypadku bezsprzecznym liderem jest Yahoo!.

EMarketer dokonał porównania największych amerykańskich wydawców, którzy emitują reklamy graficzne. Największe przychody z tego tytułu miało Yahoo - w okresie grudzień 2006 - listopad 2007 r. - ponad 1 mld 375 mln USD, to ponad trzykrotnie więcej niż największy konkurent firmy - Microsoft MSN (423 mln USD przychodu). Warto dodać, że kilka amerykańskich dziennników poinformowało, że Yahoo! oficjalnie odrzuci dzisiaj ofertę Microsoftu. Z kolei, jak donosi m.in. londyński Times, trwają rozmowy pomiędzy Yahoo a AOL. A to jak wynika z analiz eMarketera czwarty największy gracz jeśli chodzi o reklamę graficzną (287 mln USD przychodu).

Kwota jaką trzeba zapłacić za reklamę w Yahoo jest prawie trzykrotnie wyższa niż w przypadku Microsoft. Tysiąc odsłon w Yahoo kosztuje 12,65 USD, cena Microsoftu to 4,42 USD. AOL za 1000 odsłon chce średnio 3,14 USD. W przypadku Yahoo rozczarowuje jedynie niska wartość RPM , jednak nie jest ona gorsza niż w przypadku MSN i AOL.

Yahoo! królem reklamy graficznej

Tabela uwzględnia wyłącznie przychody z tytułu reklamy graficznej.