Yahoo inwestuje w pocztę

Amerykański portal kupił Oddpost - niewielką firmę specjalizującą się w rozwiązaniach poczty elektronicznej dostępnej przez przeglądarki internetowe. Yahoo wykorzysta technologię przejętej firmy we własnej usłudze e-mail. Szczegółów finansowych transakcji nie ujawniono.

Opracowana przez Oddpost technologia umożliwia użytkownikom poczty m.in. przenoszenie wiadomości do folderów bez konieczności odswieżania strony. Zarządzanie kontem pocztowym przypomina korzystanie z bardziej rozbudowanych aplikacji pocztowych jak chociażby Microsoft Outlook. Jak informowaliśmy wcześniej, Yahoo - na fali zaostrzającej się rywalizacji pomiędzy portalami - wprowadził darmową pocztę o pojemności 100 MB. Walkę w kwietniu rozpoczął Google, oferując Gmail - gigabajtowe skrzynki pocztowe. Także polskie portale niedawno przyłączyły się do walki o internautów.

Yahoo ma obecnie środki na inwestycje - przychody spółki w II kw. 2004 r. wyniosły 609 mln USD, zaś zysk netto sięgnął 112,5 mln USD, wobec odpowiednio 321,4 mln i 50,8 mln USD rok wcześniej. Inwestycja Yahoo zapewne oznacza kolejną rundę w wyścigu portali - tym razem technologiczną.

Istniejący od 3 lat Oddpost zatrudnia zaledwie 10 pracowników. Ich nowym zadaniem będzie teraz opracowanie zaawansowanego produktu dla Yahoo. Roczny koszt korzystania z poczty elektronicznej Oddpost wynosi 30 USD. Jak dotąd, usługa jest dostępna wyłącznie dla użytkowników Internet Explorer, jednak spółka pracuje nad wersją dla Mozilli. Oddpost nie ujawnia liczby klientów. W ubiegłym tygodniu spółka wstrzymała rejestrację nowych użytkowników. Obecni posiadcze kont zostaną przeniesieni do nowej poczty Yahoo, jak tylko będzie gotowa. Licencjobiorcą Oddpost jest także Oracle, który korzysta z rozwiązań spółki w pakiecie Oracle Collaboration Suite.