Yahoo! gra ostro o HotJobs

Yahoo! złożyło ofertę kupna serwisu pośrednictwa pracy HotJobs, w wysokości 436 mln USD w akcjach i gotówce. To kontroferta wobec propozycji złożonej pół roku temu przez TMP Worldwide.

Pół roku temu TMP Worldwide, agencja rekurtacyjna posiadająca już internetowy serwis Monster.com złożył ofertę przejęcia HotJobs za 460 mln USD w akcjach. TMP oczekuje na wydanie zgody na przejęcie HotJobs przez Federalną Komisję Handlu. Wartość oferty TMP w międzyczasie spadła do 374 mln USD. Tymczasem Yahoo!, po raz pierwszy pod rządami Terry‘ego Semel’a, zdecydowało się na agresywne działanie i przejęcie intratnego przedsięwzięcia.

Według przewidywań analityków, wartość rynku pośrednictwa pracy w USA wynosi obecnie 10 mld USD, a w ciągu przyszłego roku wzrośnie o 40 – 50%. W 2003 roku, według szacunków firmy brokerskiej z Wall Street, Brean Murray&Co, amerykański rynek internetowych biur pośrednictwa pracy będzie wart ok. 2 mld USD. To oznaczałoby wzrost o ponad 2000% od 1998 roku.

Yahoo! które wobec kryzysu rynku reklamowego buduje swoją strategię wokół płatnych usług zwróciło uwagę na internetowy rynek pośrednictwa pracy juz jakiś czas temu. Yahoo! rozwija własny serwis pośrednictwa pracy, jednak przejęcie HotJobs może znacznie ten proces przyspieszyć. W listopadzie strony poświęcone pośrednictwu pracy na Yahoo! odwiedziło według Nielsen/NetRatings 1,1 mln unique visitors, podczas gdy HotJobs miał ich 6,6 mln (Monster.com miał w listopadzie 5,9 mln unique visitors).