Yahoo: Stawiamy na personalizację

Na konferencji NextWeb przedstawiciel Yahoo ogłosił, że dla firmy najważniejsza jest personalizacja. Niektórzy komentatorzy twierdzą, że Yahoo przyznało tym samym, iż nie jest w stanie konkurować z Google na polu wyszukiwarek.

-Wyszukiwanie nie jest już dominującym paradygmatem- powiedział na konferencji NextWeb Tapan Bhat, wiceprezydent FrontDoors, serwisu Yahoo! w którym użytkownik definiuje własną stronę startową. -Przyszłością sieci jest personalizacja- uważa Bhat.

-Yahoo przyznało się do porażki-skomentowała wypowiedź Yahoo Deborah Schultz, konsultant marketingowy z Doliny Krzemowej.-Zdali sobie sprawę, że nie są w stanie konkurować z Google jeśli chodzi o wyszukiwanie.

Londyński Times poprosił Bhatana o sprecyzowanie co miał na myśli -Nie przyznajemy się do porażki. Wyszukiwanie jest nadal ważne, jednak musimy zapewnić mu "opakowanie" które spowoduje, że jego wyniki będą bardziej użyteczne.

Tymczasem Yahoo nie przestaje rozwijać platoformy reklamowej Panama. Wczoraj firma ogłosiła, że Panama będzie miała otwarte API, dzięki któremu deweloperzy mogą tworzyć produkty reklamowe oparte na technologii serwowania reklam Yahoo.

Według kwietniowych wyników badania comScore Google obsłużyło połowę amerykańskich zapytań do wyszukiwarek, Yahoo - 27%.

Źródło: Times Online

Patrz także:

Nowy system reklamowy Yahoo spełnia oczekiwania