XXL - coraz częstszy rozmiar dla reklamy

Penton Media poinformowała, że rozpoczyna prowadzenie kampanii promocyjnej dla firmy Microsoft przy użyciu reklamy internetowej o dużym formacie (tzw. half page ads). Reklamy będą adresowane do klientów biznesowych.

Po raz pierwszy reklam o tak dużych rozmiarach użył New York Times Digital i CBS MarketWatch. Treści promocyjne skierowane były do wszystkich użytkowników Sieci. Moment wprowadzenia tego typu reklam do Internetu okrzyknięty został w Stanach Zjednoczonych "ważnym dniem dla wydawców online". Związane jest to z tym, że przypominające wielkoformatowe ogłoszenia prasowe nowe rozmiary reklam mają pozyskać dla Sieci również tradycyjnych reklamodawców, do tej pory korzystających z promocji w prasie czy telewizji.

Kampania przygotowywana przez Penton Media ma zbadać, jak skuteczne są duże formaty w akcjach marketingowych skierowanych do użytkowników biznesowych.

Rozmiary reklamy typu "half page ads" wynoszą zwykle 368x850 pikseli lub w mniejszym wariancie 336x800 pikseli.

W Polsce e-reklamę w dużym formacie wprowadziła Gazeta.pl. Jej rozmiary są jednak nieco mniejsze niż zachodnie wzorce, bo wynoszą 300x600 pikseli.