Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

XXL - coraz częstszy rozmiar dla reklamy

Penton Media poinformowała, że rozpoczyna prowadzenie kampanii promocyjnej dla firmy Microsoft przy użyciu reklamy internetowej o dużym formacie (tzw. half page ads). Reklamy będą adresowane do klientów biznesowych.

Po raz pierwszy reklam o tak dużych rozmiarach użył New York Times Digital i CBS MarketWatch. Treści promocyjne skierowane były do wszystkich użytkowników Sieci. Moment wprowadzenia tego typu reklam do Internetu okrzyknięty został w Stanach Zjednoczonych "ważnym dniem dla wydawców online". Związane jest to z tym, że przypominające wielkoformatowe ogłoszenia prasowe nowe rozmiary reklam mają pozyskać dla Sieci również tradycyjnych reklamodawców, do tej pory korzystających z promocji w prasie czy telewizji.

Kampania przygotowywana przez Penton Media ma zbadać, jak skuteczne są duże formaty w akcjach marketingowych skierowanych do użytkowników biznesowych.

Rozmiary reklamy typu "half page ads" wynoszą zwykle 368x850 pikseli lub w mniejszym wariancie 336x800 pikseli.

W Polsce e-reklamę w dużym formacie wprowadziła Gazeta.pl. Jej rozmiary są jednak nieco mniejsze niż zachodnie wzorce, bo wynoszą 300x600 pikseli.