Wyszukiwarki pomocne w e-zakupach
-
- Krzysztof Kozerski,
- 06.12.2002, godz. 06:48
Jak donosi firma badawcza WebSideStory, cztery najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe skupiają ponad 90% zapytań o sklepy internetowe.
Google, Yahoo, MSN and AOL agregują łącznie 92,97% wszystkich zapytań o strony WWW oferujące sprzedaż różnego rodzaju artykułów i usług. Wśród nich pierwsze miejsce należy do wyszukiwarki Google, przez którą przechodzi 27,16% zapytań. Kolejne miejsca należą do Yahoo! (25,92%), MSN (24,11%), oraz do AOL NetFind (15,6%).
Badania WebSideStory wykazały, że Google i MSN od 1 grudnia 2001 roku, zwiększyły swój "udział w rynku" o niemal 9 punktów proc. każda. AOL może natomiast pochwalić się wzrostem o 7 punktów proc., zaś Yahoo! straciło 15 punktów proc. ze swojego udziału.