Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Wyszukiwarka Microsoftu coraz popularniejsza

Wyszukiwarka Microsoftu MSN/Live zanotowała wzrost o 67% od maja do czerwca 2007 r., głównie dzięki swojej usłudze Live Search Club, wynika z raportu firmy analitycznej Compete.com.

Mimo tak znacznego wzrostu MSN/Live, Google nadal jest niekwestionowanym liderem rankingu, osiągając w czerwcu 62,7% udziału w rynku wyszukiwarek. Największy spadek zanotowało Yahoo, w porównaniu z czerwcem 2006 r. korzystanie z jej wyszukiwarki spadło z 26,7% do 19,6% rok później.

Udział MSN w rynku wyszukiwarek wzrósł z 10% w czerwcu ubiegłego roku do 13% w czerwcu b.r. To już tylko 6% mniej niż ma Yahoo. Według analityków Compete.com, taki wynik to głównie zasługa Live Search Club, gdzie internauci mogą grać na punkty, za które później można kupić produkty Microsoftu. Wszystkie gry wymagają użycia wyszukiwarki Live.

Na swoim blogu analityk Compete, Steve Willis pisze: - Wynik MSN może wyglądać imponująco. Jednak w porównaniu z całym rynkiem wyszukiwarek, to jedynie 5% wzrost kosztem innych graczy, głównie Google. Jeśli Microsoft mógłby użytkowników Live Search Club zmienić na rzeczywistych użytkowników swojej wyszukiwarki, i jeszcze notować przez kilka miesięcy podobny wzrost, to dopiero wtedy mógłby zagrozić pozycji Google.

W ubiegłym miesiącu firma badawcza comScore podała swoje wyniki badań nad rynkiem wyszukiwarek. Według jej raportu, Google opanowało 50% rynku, Yahoo 26%, a MSN/Live zaledwie 10% (spadek z 13% w maju 2006 r.). Jednak badania comScore przeprowadzone były w maju, a według raportu Compete, wyszukiwarka Microsoftu największy wzrost zanotowała w czerwcu.