"Wyślij SMS, odbierz nagrodę" - naciąganie klientów trwa
-
- 05.01.2011, godz. 14:00

Wkrótce klient otrzymał kolejne wiadomości (poniżej niektóre z nich):
1. "Wiesz, ze jestes wyjatkowy, dlatego to Tobie pozostawiamy wybór nagrody. Wybieraj madrze i zgarniaj punkty."
2. "Wybierasz teraz nagrode: 12500 pln - kod 12 Konsola ps3 - kod LA Kino domowe - kod KD Wczasy - kod WZ Wpisz kod nagrody"
3. "No wiec, powiem tak. Wygrasz 12500 pkt jesli wyslesz 1 sms! Odpisz zwrotnie OGR i odbierz te punktowa premie!"
4. "Niezle punktujesz! Masz 0, a my podwoimy sumke. Odpisz BONUS na 76330 i zwiekszysz swoje szanse na wygranie 12 500 zł."
Wysłanie SMS-a zwrotnego na numery podane w każdej z tych wiadomości wiązało się już z opłatami 4,88 lub 7,32 zł. Warto też zwrócić uwagę na treść ostatniego SMS-a: "Niezle punktujesz! Masz 0, a my podwoimy sumke" (!).
Podobne wiadomości przychodziły jeszcze przez kilka dni. Ile trzeba byłoby wydać, aby liczyć na sukces w loterii? Zapewne co najmniej kilkaset złotych...
Na celowniku UOKiK
W przypadkach podejrzenia złamania prawa UOKiK może podjąć określone działania. "Nasze wątpliwości może wzbudzić informacja o tym, że wysłanie jednego SMS-a już gwarantuje wybraną, w przypadku, gdy regulamin mówi o setkach SMS-ów. Nasze zastrzeżenia mogą się pojawić również w przypadku braku jasnej informacji o regulaminie, warunkach konkursu, czy wysokości samej nagrody" - wyjaśnia Agnieszka Majchrzak, rzeczniczka Urzędu.
Urząd prowadzi obecnie kilka innych postępowań wyjaśniających w sprawie loterii SMS. Jedno z nich związane jest z konkursem "Czy stałeś się dzisiaj Milionerem?" dla abonentów i użytkowników PTC, operatora sieci ERA, (organizatorem loterii jest Mobile Formats Sp. z o.o. z Krakowa). Inne dotyczy loterii "quiz wiedzowy" dla abonentów sieci m.in. Orange, Era, Plus, Play i Cyfrowy Polsat, której organizatorem jest warszawska firma CT Creative Team SA.
Póki co, Urząd nie prowadzi żadnego postępowania w sprawie działalności FM Solutions. UOKiK ustala obecnie, czy w związku z loteriami spółki do Urzędu wpłynęły jakieś skargi konsumentów lub rzeczników konsumentów.