Wyniki Megapanel PBI/Gemius za sierpień 2012

W sierpniowym zestawieniu nieoczekiwanie pojawił się nowy gracz, którego obecność zaskoczyła obserwatorów. Portal plcm.pl, który podobnie jak kwejk.pl czy inne serwisy User Generated Content pojawił się wyprzedzając dojrzałych graczy polskiego rynku.

Obecność strony plcm.pl jest niespodzianką między innymi ze względu na nieobecność w zestawieniu innego tego typu portalu - wspomnianego kwejk.pl, który organicznie budował swoją pozycję na Facebooku i wcześniej był obecny w zestawieniach.

Poza nową witryną brakuje zmian w rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego. Grupa Google nadal jest niekwestionowanym liderem, zaś na pozycję wicelidera powrócił facebook.com, który w sierpniu został wyprzedzony przez Grupę Onet. Wynikało to raczej z intensywnego przyrostu ilości real users (o prawie 300 tys.) dla Grupy Onet niż spadku Facebooka. W tym miesiącu zestawienie wróciło do normy, choć dystans między drugim i trzecim miejscem jest niewielki, wynosi około 0,3 proc.

Na miejscu czwartym niezmiennie youtube.com. Z tabeli wypadła Grupa Media Regionalne, znalazła się w nim za to witryna plcm.pl.

W rankingu domen według zasięgu miesięcznego, ponownie zaskoczeniem jest obecność plcm.pl. Witryna znalazła się od razu na 16. miejscu z prawie 4 milionami realnych użytkowników miesięcznie. W przeciwieństwie do większości obecnych w tym zestawieniu witryn, nie jest objęta audytem site-centric.

W czołówce zestawienia brak zmian. Nadal pierwsze miejsca należą do witryn Google. Na pierwszym miejscu google.pl, na piątym google.com a na trzecim youtube.com. Miejsce drugie zajął facebook.com, a jedyną polską witryną w pierwszej piątce jest onet.pl, zajmujący czwarte miejsce.

Z zestawienia zniknął kwejk.pl, który miesiąc wcześniej miał ponad 3,6 mln realnych użytkowników. W zestawieniu po raz pierwszy pojawiła się także witryna Adobe.com, która miała mniej więcej tyle samo realnych użytkowników co kwejk.pl miesiąc wcześniej.

W zestawieniu grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznej liczby odsłon krajowych brak większych zmian. Nadal liderem pozostaje Grupa Allegro.pl, która zgromadziła ponad 4 miliardy odsłon dzięki swoim 11 milionom realnych użytkowników.

Jak każdego miesiąca, w zestawieniu imponuje obecność witryny plemiona.pl, która z grupy niewiele ponad 200 tys. realnych użytkowników wygenerowała ponad 555 milionów odsłon. Znacznie gorszym wynikiem może się pochwalić zamykająca zestawienie witryna filmweb.pl, której ponad 3,5 miliona realnych użytkowników wygenerowało niewiele ponad 200 milionów odsłon.