Wyniki Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 - nowa metodologia bez rewolucji

Interesująca sytuacja ma miejsce w zestawieniu grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu. W samym zestawieniu nie zmieniło się wiele. Nadal najlepszą pozycję ma grupa onet.pl ze średnim czasem ponad 6 godzin na użytkownika przy ponad 13 milionach real users miesięcznie.

Najwięcej czasu w przeliczeniu na użytkownika przypada w serwisie plemiona.pl i jest to ponad 14,5 godziny przy nieco ponad 300 tysiącach real users. Ze względu na tak wysoki czas spędzany na stronie plemiona.pl wyprzedzają między innymi Grupę Polskapresse, która mimo prawie 6 milionów użytkowników nie ma imponującego wyniku i jest jedną z ostatnich na stronie.

Wraz ze zmianą metodologii gwałtownie przyrosła ilość realnych użytkowników serwisów Grupy GG Network. Nie ma to jednak wpływu na pozycję grupy w zestawieniu, gdyż jednocześnie niemal o połowę spadł czas spędzany przez pojedynczego użytkownika w serwisach grupy. W lutym wynosił on godzinę i 55 minut, obecnie jest to godzina i 2 minuty.

Z zestawienia zniknęła Grupa Ringier Axel Springer oraz serwis tablica.pl. Zamiast nich w zestawieniu pojawiała się Grupa Targeo.pl na miejscu 19 i zamykający stawkę joemonster.org.