Wyniki Google coraz lepsze
-
- Piotr Waszczuk,
-
- IDG News Service,
- 20.04.2009, godz. 18:05
Pomimo spadku globalnych wydatków na reklamę online w pierwszym kwartale br. przychody koncernu Google wzrosły o 6 proc. w skali roku, a zysk netto - o 7,5 proc.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2009 roku przychody Google wyniosły 5,2 mld USD i były o ponad 300 mln USD wyższe od wyniku za pierwszy kwartał ubiegłego roku. Przychody pomniejszone o zobowiązania wobec partnerów reklamowych Google wyniosły ok. 4,07 mld USD. To o 100 mln USD mniej niż wcześniejsze prognozy analityków Thomson Reuters. Z kolei zysk netto przekroczył 1,42 mld USD wobec 1,31 mld USD w zeszłym roku. W skali roku o 17 proc. wzrosła liczba kliknięć w reklamy serwowane w na witrynach Google i w serwisach partnerskich. W dniu 31 marca br. Google dysponował gotówką i krótkoterminowymi papierami wartościowymi o wartości 17,8 mld USD. Wartość ta jest o 1,95 mld USD wyższa od środków zgromadzonych pod koniec ubiegłego roku. Według oficjalnych informacji pod koniec marca br. w skali świata koncern zatrudniał ponad 20 tys. etatowych pracowników.
W ostatnim kwartale ubiegłego roku przychody Google wyniosły 5,7 mld USD i były o 18 proc. wyższe niż w analogicznym okresem 2007 roku. Ubiegłoroczne przychody Google wyniosły niemal 22 mld USD wobec 16,6 mld w 2007 roku. Źródłem większości (67 proc.) przychodów koncernu były reklamy internetowe, publikowane na witrynach własnych.
Czytaj też:
Microsoft i Yahoo rozmawiają o współpracy