Wydawcy szukają sposobów by wygrać z Google News

Amerykańscy wydawcy "starych mediów" szukają narzędzi do walki z coraz większą konkurencją ze strony serwisów agregujących treści, takich jak Google News czy Digg.com. Z pomocą może im przyjść wyszukiwarka Inform.com, pisze Erick Schonfeld, współautor serwisu Business 2.0.

Inform.com zbiera informacje z setek stron internetowych i w inteligenty sposób je kategoryzuje. Działa więc w podobny sposób jak Google News. Jak pisze Schonfeld, system kategoryzowania danych jest jednak bardzo sprytny, podaje też informacje z blogów oraz klipy audio i wideo.

Co jednak najważniejsze Inform jest wyszukiwarką, którą może kupić wydawca i zamieścić na swojej witrynie. Niebawem będzie ją można znaleźć w znanych serwisach internetowych takich jak Washington Post czy Huffington Post. Jak wyjaśnia Neal Goldman, CEO Inform.com, wyszukiwarka ma przytrzymać użytkowników jak najdłużej przy stronie, na której będzie mógł on otrzymać pełny obraz wydarzeń.

Dlaczego wydawcy mają korzystać z rozwiązań Inform i zwiększając tym samym szanse, że użytkownik opuści serwis, pyta Schonfeld. Jak wyjaśnia Goldman powody są co najmniej dwa. Po pierwsze internauci będą wracać na stronę dlatego, że zawiera ona zaufane źródło odnośników do innych witryn. Po drugie, każde naciśnięcie przycisku "wstecz" w przeglądarce przynosi dodatkowe odsłony, które są ważne przy pozyskiwaniu reklamodawców.

http://www.inform.com

Więcej: B2DAY (ang.)