Wydatki na reklamy graficzne rosną poniżej oczekiwań

W pierwszej połowie roku nakłady na reklamy graficzne wzrosły o 12,6%. Wcześniejsze prognozy okazały się zdecydowanie zbyt optymistyczne.

Dane o wydatkach na tę formę reklamy w pierwszej połowie br. pochodzą z badania Nielsen Monitor Plus. Stawiają pod znakiem zapytania prognozy największych analityków branży reklamowej.

JupiterResearch prognozował, że wydatki na reklamę graficzną wzrosna w tym roku o 25% i wyniosa 5,1 mld USD w Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym roku reklamodawcy wydali na nie 4,1 mld USD. Ze wszystkich prognoz z końca ubiegłego roku to i tak przewidywanie, które najmniej rozminęło się z faktycznym wynikiem.

Według Goldman Sachs wydatki na reklamę interentową - w tym związaną z wyszukiwaniem - wzrosnąć miały o 28%. EMarketer przewidywał wzrost rzędu 34%, Forrester Research 23%.