Wydatki na reklamę online wzrosły o 9 proc. w porównaniu do zeszłego roku
-
- Konrad Budek,
- 20.07.2012, godz. 12:36
Ogółem wydatki wyniosły 485 milionów złotych. Wydatki na reklamę mobilną wzrosły o 200 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym, wskazuje badanie IAB AdEx.

Polecamy:
Czytaj także:
Kryzys spowodował ogólne spowolnienie na rynku reklamowym oraz spadki w innych formach reklamy, jednak Internet mimo ogólnej dekoniunktury trzyma się dobrze. Za wysokie wzrosty w tym segmencie odpowiada SEM oraz ogłoszenia. Mimo pokaźnego udziału kurczy się udział reklamy displayowej, postrzeganej jako atrakcyjna w czasach koniunktury, nie kryzysu.
Motoryzacja i finanse trzymają się mocno
Największy udział w rynku reklamy online ma sektor motoryzacyjny, który odpowiada za 16,4 proc. przychodów branży. Zaraz po nim są finanse z udziałem 12,4 proc.
Tradycyjnie mocną pozycję ma telekomunikacja, która jest trzecią najsilniejszą branżą na tym rynku i zajmuje trzecią pozycję. Zanotowano także wzmożoną aktywność branży turystycznej, prawdopodobnie powiązaną z ostatnimi bankructwami biur, które starały się ratować przed kryzysem.
Najwyższy wzrost wydatków odnotowała branża nieruchomości z 39 proc. wzrostu.