Wydatki na reklamę internetową w Polsce wzrosły o 40%
-
- Zuzanna Szybisty,
- 06.11.2007, godz. 09:53
Rynek reklamowy w III kwartale odnotował wzrost przychodów o 16,1% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Najbardziej dynamicznie rosną wydatki reklamowe w internecie, które w III kwartale 2007 r. wyniosły 64 mln zł- wynika z Ad.media Raport przygotowanego przez CR Media Consulting.
III kwartał 2007 r. przyniósł znaczny wzrost wartości całego rynku reklamowego w Polsce w porównaniu do poprzednich kwartałów b.r. Największa dynamikę wzrostu odnotował rynek reklamy online- wydatki reklamowe w internecie wzrosły o 40% w okresie lipiec-wrzesień 2007 r.
Lepsze niż oczekiwano wyniki III kwartału b.r. wpłynęły na zwiększenie prognozy wzrostu wartości rynku reklamy ogółem w roku 2007 do 11%.
Najszybciej rosnąć będą przychody z reklamy internetowej, które w 2009 roku powinny osiągnąć udział w rynku reklamy ogółem przekraczający 7%.
Ponadto CR Media Consulting prognozuje dynamikę wzrostu rynku reklamy w latach 2008-2009 na poziomie 8,5-10 proc.
Ad.Media Raport to seria kwartalnych opracowań na temat rynku mediów i reklamy publikowanych przez CR Media Consulting.