Wtorkowy Przegląd Prasy

NTT System planuje przeprowadzić przed wakacjami publiczną ofertę akcji o wartości ok. 20 mln zł. ComArch nie jest na sprzedaż, choć są propozycje od inwestorów - mówi prezes Filipiak. Z kolei prezes Time Warner chce, aby AOL przemyślał model działalności. A prezes Lesz zapowiada, że w 2004 roku Softbank zwiększy sprzedaż o 30% i zwielokrotni zysk netto. Przedstawiciele giełdy liczą zaś na powtórzenie boomu debiutów giełdowych z końca lat 90.

PARKIET

NTT zadebiutuje po wakacjach

NTT System planuje przeprowadzić jeszcze przed wakacjami publiczną ofertę akcji, której wartość ma przkroczyć 20 mln zł. Nowe walory będą stanowiły 20-25% kapitału spółki. Debiut akcji planowany jest na sierpień/wrzesień. W tym roku producent komputerów zakłada sprzedaż na poziomie 400 mln zł i ok. 10 mln zł zysku netto. (s. 5)

Czeka nas wysyp ofert?

Przedstawiciele giełdy liczą na powtórzenie pamiętnych masowych debiutów giełdowych z końca lat 90. "Jeśli gospodarka będzie stabilna, założenia dotyczące wzrostu PKB zostaną zrealizowane i uda się utrzymać opinie o rynku jako miejscu, gdzie można zarobić, to czemu nie" - mówi przewodniczący KPWiG Jacek Socha. Obecnie w KPWiG złożonych jesat 16 prospektów emisyjnych, w tym 10 spółek nie notowanych dotąd na giełdzie. (s. 5)

Softbank zapowiada potrojenie zysku

W 2004 roku Softbank o 30% zwiększy sprzedaż i zwielokrotni zysk netto - zapowiada Aleksander Lesz, prezes spółki. Wyższe przychody wynikać mają z kontraktów z PKO BP i na CEPiK, a także nowych umów eksportowych. (s. 7)

GAZETA WYBORCZA

Apetyt medialnych gigantów

Time Warner i Bertelsmann szykują się do przejęć. Bertelsmann zamierza wydać na nowe zakupy ok. 2 mld EUR w perspektywie trzech lat. Z kolei prezes Time Warner dostrzega między innymi potrzebę przemyślenia modelu działalności przez AOL (spółka traci bazę abonentów, tylko w III kw. br. - odeszło od niej 700 tys. klientów). Firma mogłaby według jego oceny pełnić rolę hurtownika, zbierającego i łączącego treści na potrzeby użytkownika. (s. 8)

PULS BIZNESU

Nie sprzedamy się...

Rozmowa z prezesem ComArchu, Januszem Filipiakiem. Jak mówi założyciel, prezes i właściciel spółki w jednej osobie, ComArch nie jest na sprzedaż, pomimo kilku propozycji od inwestorów. W przyszłym roku spółka nie przewiduje żadnych ruchów kapitałowych, emisji akcji albo obligacji. ComArch jest natomiast zainteresowany pozyskaniem inwestora dla Interii, choć nie odczuwa potrzeby wyjścia z tej spółki. (s. 4-5)