Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Wtorkowy Przegląd Prasy

NTT System planuje przeprowadzić przed wakacjami publiczną ofertę akcji o wartości ok. 20 mln zł. ComArch nie jest na sprzedaż, choć są propozycje od inwestorów - mówi prezes Filipiak. Z kolei prezes Time Warner chce, aby AOL przemyślał model działalności. A prezes Lesz zapowiada, że w 2004 roku Softbank zwiększy sprzedaż o 30% i zwielokrotni zysk netto. Przedstawiciele giełdy liczą zaś na powtórzenie boomu debiutów giełdowych z końca lat 90.

PARKIET

NTT zadebiutuje po wakacjachNTT System planuje przeprowadzić jeszcze przed wakacjami publiczną ofertę akcji, której wartość ma przkroczyć 20 mln zł. Nowe walory będą stanowiły 20-25% kapitału spółki. Debiut akcji planowany jest na sierpień/wrzesień. W tym roku producent komputerów zakłada sprzedaż na poziomie 400 mln zł i ok. 10 mln zł zysku netto. (s. 5)

Czeka nas wysyp ofert?Przedstawiciele giełdy liczą na powtórzenie pamiętnych masowych debiutów giełdowych z końca lat 90. "Jeśli gospodarka będzie stabilna, założenia dotyczące wzrostu PKB zostaną zrealizowane i uda się utrzymać opinie o rynku jako miejscu, gdzie można zarobić, to czemu nie" - mówi przewodniczący KPWiG Jacek Socha. Obecnie w KPWiG złożonych jesat 16 prospektów emisyjnych, w tym 10 spółek nie notowanych dotąd na giełdzie. (s. 5)

Softbank zapowiada potrojenie zyskuW 2004 roku Softbank o 30% zwiększy sprzedaż i zwielokrotni zysk netto - zapowiada Aleksander Lesz, prezes spółki. Wyższe przychody wynikać mają z kontraktów z PKO BP i na CEPiK, a także nowych umów eksportowych. (s. 7)

GAZETA WYBORCZA

Apetyt medialnych gigantówTime Warner i Bertelsmann szykują się do przejęć. Bertelsmann zamierza wydać na nowe zakupy ok. 2 mld EUR w perspektywie trzech lat. Z kolei prezes Time Warner dostrzega między innymi potrzebę przemyślenia modelu działalności przez AOL (spółka traci bazę abonentów, tylko w III kw. br. - odeszło od niej 700 tys. klientów). Firma mogłaby według jego oceny pełnić rolę hurtownika, zbierającego i łączącego treści na potrzeby użytkownika. (s. 8)

PULS BIZNESU

Nie sprzedamy się... Rozmowa z prezesem ComArchu, Januszem Filipiakiem. Jak mówi założyciel, prezes i właściciel spółki w jednej osobie, ComArch nie jest na sprzedaż, pomimo kilku propozycji od inwestorów. W przyszłym roku spółka nie przewiduje żadnych ruchów kapitałowych, emisji akcji albo obligacji. ComArch jest natomiast zainteresowany pozyskaniem inwestora dla Interii, choć nie odczuwa potrzeby wyjścia z tej spółki. (s. 4-5)