Wtorkowy Przegląd Prasy

Optimus znalazł remedium na słabą kondycję rynku nieruchomości.

PRAWO I GOSPODARKA

Aplikacje dla 260 szpitali

Sześć spółek informatycznych - m.in. , ComputerLand, Apexim, - zrealizują wart 42,5 mln zł projekt wdrożenia systemów wspomagających zarządzanie w 260 polskich szpitalach. Koszt oprogramowania i jego wdrożenia pokryje pożyczka z Banku Światowego. Będzie to prawdopodobnie ostatni centralnie sterowany projekt informatyzacji służby zdrowia. (s.6)

Musimy nadrabiać dystans

Według prelegentów wczorajszego e-Business Forum Poland w 2000 r. statystyczny polski klient sklepu internetowego zostawił w nim 50 USD. W Zachodniej Europie kwota ta sięgnęła 1140 USD. Prawie połowa polskich witryn handlowych miała w 2000 r. przychody niższe niż 30 tys. USD a tylko 8% - powyżej 1,5 mln USD. Przyczyną są koszty połączeń telefonicznych i uboga oferta e-sklepów. (s.6)

GAZETA WYBORCZA

Niefrasobliwy Berlin

Współudziałowiec Inteligo - Bankgesellschaft Berlin - popadła w tarapaty finansowe z powodu nieprzemyślanej polityki kredytowej. Bank potrzebuje pilnie 4-8 mld DM. (s.22)

PULS BIZNESU

Optimus ma pomysł na wyjście z nieruchomości

Z nieoficjalnych informacji wynika, że sprzeda swoje nieruchomości LHI Leasing i jednocześnie podpisze z nią umowę leasingową. W ten sposób poradzi sobie z recesją na rynku nieruchomości i brakiem popytu na swoje budowlane aktywa, które miały zostać upłynnione jeszcze w zeszłym roku. Od tego czasu ich rynkowa wartość spadła o 20% do 40 mln USD. (s.3)

PARKIET

Wkrótce nowy prezes Elektrimu

Zdaniem obserwatorów Waldemar Siwak nie będzie długo pełnił funkcję prezesa zarządu Elektrimu. W aktualnej sytuacji bowiem przewodniczenie radzie nadzorczej holdingu objął Michel Picot, co zanadto umacnia - w oczach finansowych inwestorów - pozycję Vivendi. Jednym z kandydatów na nowego prezesa zarządu może być z rekomendacji PZU Rafał Mania. (s.1)

Kupuj Prokom

Analitycy CSFB rekomendują kupno akcji Prokomu, oceniając jego zysk w br. na 38,6 mln zł i na 63,2 mln zł w roku przyszłym po uwzględnieniu strat spółek internetowych. Kosztowały one Prokom w 2000 r. 25 mln zł i przyczyniły się do nienajlepszych wyników finansowych spółki. (s.5)