Wtorkowy Przegląd Prasy
- Łukasz Dec,
- 29.05.2001, godz. 08:36
Optimus znalazł remedium na słabą kondycję rynku nieruchomości.
PRAWO I GOSPODARKA
Aplikacje dla 260 szpitali
Sześć spółek informatycznych - m.in. ComArch, ComputerLand, Apexim, Comp - zrealizują wart 42,5 mln zł projekt wdrożenia systemów wspomagających zarządzanie w 260 polskich szpitalach. Koszt oprogramowania i jego wdrożenia pokryje pożyczka z Banku Światowego. Będzie to prawdopodobnie ostatni centralnie sterowany projekt informatyzacji służby zdrowia. (s.6)
Musimy nadrabiać dystans
Według prelegentów wczorajszego e-Business Forum Poland w 2000 r. statystyczny polski klient sklepu internetowego zostawił w nim 50 USD. W Zachodniej Europie kwota ta sięgnęła 1140 USD. Prawie połowa polskich witryn handlowych miała w 2000 r. przychody niższe niż 30 tys. USD a tylko 8% - powyżej 1,5 mln USD. Przyczyną są koszty połączeń telefonicznych i uboga oferta e-sklepów. (s.6)
GAZETA WYBORCZA
Niefrasobliwy Berlin
Współudziałowiec Inteligo - Bankgesellschaft Berlin - popadła w tarapaty finansowe z powodu nieprzemyślanej polityki kredytowej. Bank potrzebuje pilnie 4-8 mld DM. (s.22)
PULS BIZNESU
Optimus ma pomysł na wyjście z nieruchomości
Z nieoficjalnych informacji wynika, że Optimus sprzeda swoje nieruchomości LHI Leasing i jednocześnie podpisze z nią umowę leasingową. W ten sposób poradzi sobie z recesją na rynku nieruchomości i brakiem popytu na swoje budowlane aktywa, które miały zostać upłynnione jeszcze w zeszłym roku. Od tego czasu ich rynkowa wartość spadła o 20% do 40 mln USD. (s.3)
PARKIET
Wkrótce nowy prezes Elektrimu
Zdaniem obserwatorów Waldemar Siwak nie będzie długo pełnił funkcję prezesa zarządu Elektrimu. W aktualnej sytuacji bowiem przewodniczenie radzie nadzorczej holdingu objął Michel Picot, co zanadto umacnia - w oczach finansowych inwestorów - pozycję Vivendi. Jednym z kandydatów na nowego prezesa zarządu może być z rekomendacji PZU Rafał Mania. (s.1)
Kupuj Prokom
Analitycy CSFB rekomendują kupno akcji Prokomu, oceniając jego zysk w br. na 38,6 mln zł i na 63,2 mln zł w roku przyszłym po uwzględnieniu strat spółek internetowych. Kosztowały one Prokom w 2000 r. 25 mln zł i przyczyniły się do nienajlepszych wyników finansowych spółki. (s.5)