Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Wtorkowy Przegląd Prasy

Polska Telefonia Cyfrowa wypadła w pierwszym kwartale bieżącego roku znacznie lepiej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

PARKIET

Wyniki rozmów z Francuzami zadecydują o kursie TP S.A.Analitycy pozytywnie oceniają sytuację TP S.A., która korzystnie odcina się od innych firm telekomunikacyjnych na świecie. Mimo to, narodowego operatora dotknęła przecena całego sektora i jego akcje nie mogą wrócić do poziomu sprzed roku. Decydująca kwestia, to planowana przez Skarb Państwa sprzedaż 30-proc. pakietu akcji TP S.A. i stosunek do niej France Telecom. Francuski operator posiada opcję na zakup 10% akcji, ale nie chce przystać na zbyt wysoką, jego zdaniem, cenę. W tej sytuacji możliwe jest skierowanie całego 30-proc. pakietu akcji przez skarb państwa na rynek, co grozi dalszą przeceną akcji polskiego operatora. (s.1)

Hoga.pl planuje 3 mln zł przychoduPortal zamierza uzyskać 3,04 mln zł przychodu w 2001 r. Oferujący akcje Hogi w publicznej ofercie DM BIG-BG przewiduje natomiast 1,6 mln zł przychodu i 5,3 mln zł straty w br. Zarząd portalu przewiduje uzyskanie 50% przychodu z usług internetowych a 40% ze sprzedaży reklam. Pozostałe źródła dochodu to sklepy internetowe i internetowa giełda nieruchomości. (s.6)

PULS BIZNESU

Era zarobiła w 2001 r. ponad 73 mln złPolska Telefonia Cyfrowa zarobiła w I kw. 2001 r. 73 mln zł netto przy 970 mln zł przychodu. Rok wcześniej PTC zanotowała w tym okresie stratę. Zysk operacyjny zwiększył się w porównaniu do I kw. ub.r. o 81%. PTC odnotowało znaczący spadek wskaźnika odpływu klientów - 1,4% i spadek średniej miesięcznej długości rozmów abonenta - 150 min. W tym roku PTC wyda 1,8 mld zł na rozbudowę sieci i bazy klientów. Planuje także stworzenie do końca roku testowej sieci UMTS. (s.6)

GAZETA WYBORCZA

Podnoszą się z gruzówZ raportu firmy McKinsey&Company wynika, że spośród firm internetowych sektora B2C najlepiej radzą sobie sklepy internetowe - 20% z nich wypracowuje już zysk operacyjny. Koszty pozyskania klienta spadły w nich z 234 USD do 114 USD. Wzrósł odsetek odwiedzających witryny handlowe, którzy zdecydowali się dokonać zakupów z 1,8% do 5,6%. Sklepy posiadające zaplecze w postaci tradycyjnych placówek handlowych mają dwukrotnie większą szansę na osiągnięcie zyskowności. Spada natomiast rentowność witryn dostarczających treść. Wzrosły w nich koszty pozyskania użytkownika, spadły zaś miesięczne przychody. W najkorzystniejszej sytuacji są ściśle sprofilowane serwisy. Autorzy raportu uważają, że serwisy informacyjne winny zmniejszyć koszty marketingu a postarać się o sprzedaż zawartości inny witrynom internetowym, wprowadzić usługi transakcyjne lub opłaty od użytkowników. W Polsce sytuacja jest inna. Przyszłość witryn informacyjnych i handlowych leży w sojuszu z dużymi portalami. (s.18)

Subskrypcji nie będzieMicrosoft wycofuje się z planu obciążania użytkowników nowego pakietu biurowego Office XP opłatami abonamentowymi. Miało to być elementem wdrażania strategii .Net, w ramach której produkty Microsoftu będą oferowane w systemie ASP. Docelowo pozwoli to ograniczyć piractwo, w wyniku którego Microsoft traci rok rocznie setki milionów dolarów, szczególnie w krajach uboższych. Doraźnie jednak wprowadzenie abonamentu spowodowałoby spadek liczby klientów oprogramowania biurowego, którego sprzedaż wygenerowała w 2000 r. 46% wpływów Microsoftu. Było to o 9 pkt. procentowych więcej niż rok wcześniej. (s.19)

PRAWO I GOSPODARKA

Protokół rozbieżnościSejmowa podkomisja ds. podpisu elektronicznego przystąpiła do scalania rządowego i poselskiego projektu ustawy. Podstawą będzie projekt rządowy, do którego zostaną dołączone alternatywne propozycje posłów. Oba projekty różnią się przede wszystkim w kwestii koncesjonowania przedsiębiorstw certyfikacyjnych. Wypowiedziały się także instytucje zainteresowane wprowadzeniem podpisu elektronicznego, m.in. banki. Ich zdaniem tworzenie nazbyt rygorystycznych przepisów zniweluje pozytywny wpływ wprowadzenia ustawy na gospodarkę. (s.5)