Współpraca Bertelsmanna z Lycos Europe

Niemiecki koncern medialny zapewni treści merytoryczne dla europejskiej wersji portalu Lycos.

Kontrakt przyniesie Bertelsmannowi 48 milionów dolarów w ciągu najbliższych dwóch lat. Współpraca będzie zacieśniana poprzez włączanie do niej kolejnych firm należących do niemieckiego koncernu. W zamian za to, jego produkty trafią do 19 milionów użytkowników Lycos Europe. Portal zbudował swoją mocną pozycję poprzez zakup szwedzkiego portalu Spray Network we wrześniu tego roku (za sumę 573 milionów dolarów).

Jest to transakcja „rodzinna” ponieważ Lycos Europe jest wspólnym przedsięwzięciem Bertelsmanna i amerykańskiego Lycosa. Co więcej dyrektor wykonawczy Lycosa Christoph Mohn, a zarazem udziałowiec Lycos Europe (12 procent), jest synem założyciela Bertelsmanna Reinharda Mohna.

Lycos Europe łączy się właśnie z hiszpańskim dostawcą usług internetowych Terra Networks (jej głównym udziałowcem jest Telefonica).