Wspólny departament internetowy Zentropy i Universal McCann
- Magdalena Górak,
- 11.01.2006, godz. 14:50
Agencja interaktywna Zentropy Partners i dom mediowy Universal McCann połączyły siły, tworząc wspólnie departament internetowy - Zentropy Universal McCann, w skrócie ZUI. Najważniejszym jego zadaniem będzie optymalne dopasowanie działań reklamowych w internecie do strategii klienta oraz charakteru mediów internetowych.
Ze strony Zentropy Partners pieczę nad planowaniem strategicznym i rozwojem merytorycznym działu objął Tomasz Piątkowski. Z ramienia Universal McCann zespołem w składzie Klaudia Janowska i Andrzej Lewaszkiewicz kieruje Tomasz Niziołek odpowiedzialny m.in. za negocjacje z dostawcami.
Bliska współpraca agencji internetowej i domu mediowego przy tworzeniu strategii komunikacji oraz planów mediowych ma pozwolić klientom kompleksowo spojrzeć na kampanię reklamową w internecie i znacznie zwiększyć efektywność prowadzonych działań.
Departament internetowy ZUI wykorzystuje narzędzia umożliwiające poznanie konsumenta i produktu (badania TGI, UM - InTuition, Zen:Opinion), analizę mediów pod kątem grupy celowej (PBI, NetTrack) oraz tworzenia bazy wiedzy na podstawie zmierzonych efektów realizowanych działań (Ad Serwer - Gemius DirectEffect +).
- Zentropy Universal Interactive postawił na efektywność i innowacyjność prowadzonych kampanii. W dobie, gdy reklama musi silniej angażować konsumentów, a natłok informacji w mediach osłabia zdolność percepcji przeciętnego odbiorcy, klienci potrzebują reklam dopasowanych do preferencji konsumenta i "szytej na miarę" strategii mediowej - mówi Marcin Gaworski, New Media Director w Zentropy.
Przypomnijmy, że na rynku polskim podobną strukturą integrującą agencje interaktywną z działem planowania mediów posiada HYPERmedia. Domy mediowe coraz większą uwagę przykładają do internetu. Starcom stworzył niedawno Stracom Next, Mediaedge powołał dział MEC Interaction, ClickAD - Interactive Solutions.