Wreszcie tłuste lata dla reklamy

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że internetowa reklama wychodzi na prostą. Reklamodawcy, którzy wcześniej wykorzystywali tylko tradycyjne kanały promocji, zaczynają inwestować w internetowy marketing. Według analiz Jupiter Research, nadszedł odpowiedni moment na reaktywację reklamy online.

Zmienia się status reklamy, zmieniają się również potrzeby reklamujących. Zwykłe banery odchodzą powoli do lamusa, zaś reklamodawcy bardziej zainteresowani są płatnymi linkami i animowanymi prezentacjami audiowizualnymi. Szacuje się, że w tym roku wydatki na reklamę wzrosną o 15%.

Fakt, iż reklama w postaci sponsorowanych linków staje się coraz bardziej powszechna, potwierdza, zdaniem Jupiter Research, ogromna ilość zamówień tego typu w serwisach Overture Services, Google oraz Yahoo.

Z raportu wynika również, że reklamodawcy zwracają też większą uwagę na fakt, że coraz więcej osób korzysta z Internetu i spędza w nim coraz więcej czasu. Tym samym Sieć ponownie staje się atrakcyjnym medium promocyjnym.