Witryny rynku kapitałowego - krok do przodu

Czarno na białym

Z badania wynika, że:

- 87% komisji prowadzi sekcje z informacjami o sposobie działania i swoich zadaniach (wzrost z 76% w 2002 roku)

- 77% publikuje na bieżąco wiadomości i informacje prasowe (wzrost z 68%)

- 54% zawiera informacje dotyczące procedur rejestracji (wzrost z 42%)

- 49% prowadzi sekcję dotyczącą ważnych tematów (wzrost z 32%)

- 38% pozwala konsumentom na wnoszenie skarg za pośrednictwem Internetu (wzrost z 32%)

- jedynie 28% witryn publikuje treści zaproponowanych regulacji, nad którymi można publicznie debatować (spadek z 32%)

- tylko 23% komisji posiada listy subskrypcyjne i możliwość przesyłania powiadomień o najnowszych zmianach za pośrednictwem poczty elektronicznej (wzrost z 13%).

Witryny rynku kapitałowego - krok do przodu

Być na czasie

Zdaniem Digital Strategies Group komisje papierów wartościowych i giełd jako instytucje publiczne powinny dbać o rzetelność i jakość prezentowanych informacji, bo właśnie dzięki temu budują zaufanie wśród użytkowników Sieci. Z pewnością kwestią, której opiekunowie witryn powinni poświęcić więcej uwagi, jest aktualizacja danych i lepsza nawigacja.

Z ciekawości sprawdziliśmy zawartość polskiej strony Komisji Papierów Wartościowych i Giełd i odnaleźliśmy tam zastanawiający komentarz. Komisja zaznacza, że „dołożyła wszelkich starań, by informacje zamieszone na stronach były kompletne i zgodne z prawdą” i jednocześnie, że „nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.” Czyżby zatem publikowane tam dane nie były prawdziwe? Zmiana podejścia do dbania o rzetelność prezentowania informacji to z pewnością zadanie na następny rok dla naszej Komisji.