Wis.dm - nowy serwis społecznościowy podbija serca internautów

Wis.dm to nowy serwis społecznościowy, działający w oparciu o najprostszą możliwą zasadę. Użytkownik zadaje dowolne pytanie, a chętny udziela na nie odpowiedzi. Czy nowy plan multimilionera Martina Clifforda, który wzbogacił się na internetowej bańce końca lat 90' przyniesie kolejne wpływy w erze Web 2.0? Wszystko wskazuje na to, że jest to możliwe.

Wersja beta serwisu Wis.dm wystartowała oficjalnie we wtorek i ma na celu wzbogacenie zarówno oferty rynku serwisów społecznościowych o nowy pomysł, jak też powiększenie zasobności portfela głównego inwestora - Martina Clifforda, który zainkasował w 2003 160 mln USD za sprzedaż serwisu randkowego koncernowi Interactive Corp.

W przeciwieństwie do większości serwisów społecznościowych tj. MySpace, Facebook czy LinkedIn, Wis.dm nie bazuje na poczuciu grupowej więzi, wynikającej z pełnienia tych samych ról społecznych i zainteresowania tymi samymi tematami, ale na nieprzewidywalnych zachowaniach i poczuciu humoru użytkowników, którzy odpowiadają na najdziwniejsze możliwe pytania i sprawdzają swoją kompatybilność w oparciu o udzielone odpowiedzi.

Jak mówi Martin Clifford: --Świat nie opiera się jedynie na tych, których znasz, ale także na tym, co wiesz. Strona została uruchomiona w amerykańskim miasteczku Cambridge z pomocą kapitał venture o wysokości 5 mln USD. Domena "dm" jest rozszerzeniem oznaczającym Dominikanę, gdzie firma została zarejestrowana w celu uniknięcia płacenia amerykańskich podatków.

Na Wis.dm pytanie może zadać każdy, wahają się one od politycznych ("Czy Stany Zjednoczone powinny szybko zrobić coś w sprawie globalnego ocieplenia?") przez kulinarne ("Czy lubisz pizzę z parmezanem?") i religijne ("Czy wierzysz, że Dick Cheney jest szatanem?") aż po czysto humorystyczne ("Czy próbowałeś przeciąć monetę spinaczem do papieru?"). Są tylko dwie możliwe odpowiedzi: tak lub nie, logi każdego z pytań zawierają także formularze do ich bieżącego komentowania. Im więcej pytań zadajesz, tym więcej zarabiasz punktów i otrzymujesz szansę na objęcie prowadzenia w "kokpicie liderów".

Do poniedziałkowego popołudnia (na dzień przed oficjalnym debiutem) serwis Wis.dm zanotował już 6,306 członków, obecnie liczba ta wynosi 7,852. Czy mamy do czynienia z nowym szałem w Internecie, pokażą to już najbliższe miesiące.

http://wis.dm/

Tekst: Konrad Szlendak

źródło: Time.com