Wirtualne dobra warte ponad siedem miliardów dolarów
-
- 17.11.2010, godz. 13:04
W tym roku kalendarzowym, wielbiciele gier nabędą wirtualne przedmioty za ponad siedem miliardów dolarów. W roku 2007 kwota ta była mniejsza o ponad dwa miliardy dolarów. Wzrost jest spory, a ma być jeszcze większy.

Pod uwagę brane są tu zarówno rzeczy sprzedawane w grach stricte sieciowych (MMO) jak i produkcjach umieszczonych na portalach społecznościowych (gry takiej jak FarmVille) czy grach na telefony komórkowe. Co ciekawe, z zebranych danych dowiadujemy się, że 70% zysków generują w tym przypadku osoby mieszkające w Azji i państw leżących w rejonach Pacyfiku. Inny raport autorstwa firmy Magid and Associates dodaje, że statystyczny nabywca wirtualnych przedmiotów, wydaje na nie 92 dolary rocznie. Tego typu zakupów dokonywać ma 13% użytkowników Internetu.