Wirtualna Polska chce być na plusie

PAP: Wirtualna Polska planuje na przyszły rok dodatni wskaźnik EBITDA i zdobycie 20% rynku reklamy internetowej, poinformowali przedstawiciele WP na dzisiejszej konferencji.

Tomasz Jażdżyński, który przeszedł z Interii i od 1 lutego będzie pełnił funkcje dyrektora finansowego WP, zapowiedział utrzymanie dodatniego EBITDA w całym 2005 roku. Wskaźnik ten WP utrzymuje na plusie od ostatnich trzech miesięcy. Udział w rynku internetowej reklamy w tym roku ma wynieść około 16%.

Wirtualna Polska podjęła współpracę z platformą aukcyjna Allegro, dzięki czemu obie firmy będą razem sprzedawać reklamy w internecie.

Zarządca Wirtualnej Polski Wojciech Reguła poinformował, że została złożona do sądu lista wierzytelności przygotowana przez WP. Według niej firma wykona ten układ wiosną przyszłego roku. Lista wierzytelności jest na kwotę 6,5 mln zł i nie obejmuje wierzytelności Telekomunikacji Polskiej, które wynoszą 156 mln zł. Według zarządcy WP wierzytelności TP nie powinny zostać uznane, ponieważ zgodnie z kodeksem spółek handlowych nie można ich wymagać, jeżeli akcjonariusz udzielił pożyczki swojej spółce w okresie krótszym niż 2 lata do czasu ogłoszenia jej upadłości.

Wirtualna Polska może zostać przejęta przez akcjonariuszy mniejszościowych - Macieja Grabskiego i Jacka Kawalca w zamian za spłatę wierzytelności, lub Marka Borzestowskiego, który objął stanowisko prezesa spółki Portal Wykup Menadżerski SA, założonej wspólnie z Tomaszem Czechowiczem, prezesem MCI w celu przejęcia Wirtualnej Polski. O to, w czyje ręce trafi WP ma zdecydować głosowanie wierzycieli.

Według badań rynkowych przedstawionych na konferencji przez WP, wartość rynku reklamy internetowej w tym roku wyniesie 75 mln zł, w przyszłym wzrośnie do 109 mln zł, a w 2006 roku wyniesie 147 mln zł.