Wiosna na Facebooku: przedstawiamy kwietniowe trendy

Wiosna na Facebooku: przedstawiamy kwietniowe trendy

Na większych profilach znacznie trudniej jest zaangażować w interakcje z marką tak duże odsetki fanów. Średni odsetek fanów wchodzących w interakcje na fanpage'u wynosił w kwietniu nieco ponad 4%. Zdarzają się jednak znacznie lepsze wyniki, na przykład na profilu Robert M Official w interakcje weszło ponad 40tys. użytkowników a więc 21% wszystkich fanów.

Ranking polskojęzycznych fanpage’y marek ze względu na liczbę fanów wchodzących w interakcje w kwietniu 2011 przedstawia poniższa tabela. Największą liczbę aktywnych użytkowników, podobnie jak przed miesiącem mają Demotywatory - ponad 61tys. Następny w kolejności jest wspomniany już profil Roberta M. Przynajmniej 10tys. fanów angażowało w kwietniu mniej niż trzydzieści polskojęzycznych fanpage’ów.

Wiosna na Facebooku: przedstawiamy kwietniowe trendy

Ranking fanpage'ów markowych ze względu na liczbę aktywnych fanów na koniec kwietnia 2011.

Liczba użytkowników wchodzących w interakcje mówi o tym, ilu fanów faktycznie angażuje się w to, co dzieje się na fanpage’u. Wskaźnikiem intensywności tego zaangażowania i jego skali jest Interactivity Index, raportowany w narzędziu Fanpage Trender. W kwietniu w pierwszej czwórce najaktywniejszych fanpage'ów były te same profile co miesiąc wcześniej, ale ich kolejność nieznacznie się różniła. Z pierwszego miejsca na trzecie przesunął się fanpage Radio Eska. Dzięki temu na pierwsze miejsce wysunął się, poprzednio drugi, fanpage Tylko muzyka, o jedną pozycję awansował też profil Roberta M. Czwarte miejsce, podobnie jak przed miesiącem zajmują Demotywatory. Profil Eska Rock, który miesiąc wcześniej zajmował piątą pozycję, został wyprzedzony przez fanpage Czesław Śpiewa.

Czołówka najbardziej interaktywnych fanpage'ów jest stabilna. Największe zmiany związane są z pojawianiem się nowych, wcześniej mniej popularnych profili. Podobnie jak w marcu, także w kwietniu najwięcej działo się na profilach związanych z muzyką. Oprócz profili stacji radiowych, są też fanpage programów Tylko muzyka i Bitwa na głosy TVP oraz wykonawców Robert M i Czesław Śpiewa.

Wiosna na Facebooku: przedstawiamy kwietniowe trendy

Ranking fanpage'ów markowych ze względu na Interactivity Index w kwietniu 2011.

Ostatnia kolumna powyższego zestawienia zawiera wskaźnik Interactivity Index per 1000, który pokazuje poziom zaangażowania zrelatywizowany do liczby fanów. Dzięki niemu możemy zobaczyć, że największa aktywność fanów ma miejsce nie tylko na największych fanpage'ach, ale również na mniejszych, posiadających bardziej zainteresowanych użytkowników. Relatywnie najbardziej zaangażowanych fanów ma profil Mamopedia - pół tysiąca jego użytkowniczek napisało w kwietniu 1757 postów i ponad 16tys. komentarzy.

W odróżnieniu od Mamopedii, na której aktywnych jest tylko 5% fanów, inne profile osiągają dobry wynik aktywizując większa część swoich użytkowników. Wiele aktywności w stosunku do liczby fanów ma miejsce również na profilach WPROST, oraz show TVP Bitwa na głosy, na których aktywnych jest 12% użytkowników. Również dobre wyniki fanpage'ów Robert M i Tatuaże to wynik zaangażowania co piątego z ich fanów.

Autor: dr Dominik Batorski