Wielki sukces warzywnego serwisu SMS-owego

Włosi mogą sprawdzać aktualne, średnie ceny warzyw i owoców przy pomocy nowego serwisu SMS-owego. Potrzeba było niespełna tygodnia, by w ramach usługi SMS Consumatori przesłano ponad milion wiadomości tekstowych.

FreshPlaza, wortal z informacjami dla rolników i plantatorów, poinformował, że popularność serwisu przekroczyła wszelkie oczekiwania. Zdecydowanie największe zainteresowanie wzbudziły ceny pomidorów - ponad 155 tysięcy wysłanych i odebranych SMS-ów, niemal równie często sprawdzano opłaty za jabłka - ponad 154 tysiące wiadomości. Na trzecim miejscu uplasowały się pomarańcze, których ceną zainteresowanych było o połowę mniej ludzi - ponad 73 tysiące SMS-ów. O cenę gruszek było prawie 52 tysiące zapytań.

Ogromna popularność usługi nie przełoży się jednak na dalszy rozwój - serwis będzie działać tylko do kwietnia. Włoskie organizacje konsumenckie przypuszczają, że wprowadzenie oryginalnej usługi jest tylko manewrem ministerstwa rolnictwa, które zamierza wpłynąć w ten sposób na ceny warzyw i owoców przed wyborami parlamentarnymi. Portal FreshPlaza twierdzi jednak, że nie ma żadnych dowodów na potwierdzenie tej hipotezy. Nie da się jednak ukryć, że włoskie wybory odbędą się w kwietniu i zbieżność tego terminu z planami zakończeniem świadczenia usług serwisu SMS Consumatori zapewne nie jest przypadkowa.