Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Wielka trójka trzyma się mocno

Firma badawcza SMG/KRC opublikowała wyniki badania popularności witryn internetowych NetTrack i korzystania z Internetu w okresie od października do grudnia 2002. Wśród serwisów internetowych palmę pierwszeństwa pod względem popularności dzierży nadal Onet.pl.

Na pytanie "którą stronę internetową odwiedziłeś w ciągu miesiąca?", 74,08% ankietowanych odpowiedziało, że Onet.pl. Drugie i trzecie miejsce tradycyjnie już przypadło w udziale Wirtualnej Polsce (61,22%) oraz Interii (39,73%).

Przy stale rosnącej popularności komunikatorów internetowych, nie powinna dziwić utrzymana czwarta, ale coraz mocniejsza pozycja serwisu Gadu-Gadu (20,17% wskazań). Dla porównania, w wynikach za cały rok 2001, serwis Internetowy Gadu-Gadu również znajdował się na czwartym miejscu, ale korzystanie z niego deklarowało 10,5% internautów. Na piątym miejscu znalazł się Portal Gazeta (13,87%). Kolejne pozycje zajęły: Yahoo! (12,62%), RMF FM, Altavista, MP3.com.pl (wszystkie po nieco ponad 8%) oraz Komputer Świat (7,39%).

Z badania NetTrack wynika także, że Polacy coraz więcej czasu poświęcają na korzystanie z Internetu. Codziennie lub prawie codziennie online jest 30,45% badanych, podczas gdy w całym 2001 roku codzienne korzystanie z Sieci deklarowało 25,94%, a na przestrzeni całego 2002 roku 28,24%. Bez istotnych zmian pozostał odsetek osób deklarujących korzystanie z Internetu kilka razy w tygodniu (27,97%), raz na tydzień (19,11%). Kilka razy w miesiącu korzysta z Sieci 13,94% badanych, podczas gdy w roku 2001 było ich 14,55%. Korzystanie z Internetu raz w miesiącu deklaruje 5,24% - w 2001 r. 6,17%.

Niestety niezbyt dynamicznie rośnie grupa użytkowników łączących się z Internetem z domu. Na pewno wpływ na to mają wysokie koszty zarówno dostępu dial-up oraz łączy szerokopasmowych, jak i stosunkowo niewielka jeszcze dostępność tych ostatnich. Dość powiedzieć, że korzystanie z Internetu w domu w okresie październik - grudzień 2002 deklaruje 47,23% badanych, podczas gdy w roku 2001 robiło to 43,97%, a na przestrzeni całego roku 2002 – 45,40%.

W miejscy pracy z Internetu korzysta 24,77% ankietowanych, w szkole i na uczelni niemal 30%, a w kawiarence internetowej niemal 19%. Sporą popularnością cieszy się także korzystanie z Sieci u znajomych; robi to prawie 12% badanych.