Wielka Brytania: więcej budżetów na marketing w wyszukiwarkach

Ponad połowa angielskich marketeretów planuje zwiększyć wydatki na marketing w wyszukiwarkach - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Guava. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się SEO. Wg ekspertów podobny trend obserwować można na całym świecie.

Z badań przeprowadzonych przez firmę Guava wynika, że znacząco wzrasta zainteresowanie marketerów lokowaniem budżetów reklamowych w marketingu wyszukiwarkowym.

Ponad połowa (55%) marketerów pochodzących przede wszystkim z Wielkiej Brytanii deklaruje, że w 2009 r. wydatki na search engine optimalization będą w ich przypadku zwiększone. Co trzeci z badany utrzyma budżet przeznaczony na SEO na dotychczasowym poziomie. Podobny trend zaobserwować można w obszarze marketingu pay-per-click. 45% badanych marketerów zwiększy wydatki na płatną reklamę w wyszukiwarkach, jedna trzecia utrzyma je na dotychczasowym poziomie.

Analiza badań przeprowadzonych przez Guava dostarcza wniosków mówiących o zwiększeniu wydatków reklamowych także na e-mail marketing oraz marketing w społecznościach (deklaracje takie płyną od 48% respondentów). Co trzeci badany więcej chce wydać na marketing afiliowany a co czwarty na reklamę display. Mobile marketingiem interesuje zaledwie 22% przebadanych marketerów.

Okazało się również, że najwięcej wątpliwości związanych ze skutecznością działań marketingowych wzbudza marketing mobilny (53% badanych nie jest przekonana do jego skuteczności), a także działania afiliacyjne i reklama display (odpowiednio po 36% i 31% wskazań). Zaledwie 8% badanych zastanawia się nad efektywnością search engine optimalization.

Działania PPC są stosowane przez badanych marketerów przede wszystkim z celu: zwiększenia sprzedaży on-line, pozyskiwania klientów, zwiększania ruchu na stronie oraz umacniania świadomości marki. Wśród pobudek stosowania SEO wymienia się zaś w pierwszej kolejności zwiększanie ruchu, a następnie pozyskiwanie klientów oraz poprawa sprzedaży i branding.

Wyniki badań przeprowadzonych przez Guava potwierdzają fakt, że w okresie spowolnienia gospodarczego budżety reklamowe przesuwane są w obszary efektywne i dobrze mierzalne, a więc m. in. na marketing w wyszukiwarkach.

Źródło: http://www.emarketer.com