Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Wielka Brytania: mamy rewolucję szerokopasmową

Analitycy rynku brytyjskiego podkreślają, że tempo przyrostu liczby domostw posiadających łącza szerokopasmowe jest większe w tym roku niż się spodziewano. W dużej mierze jest to zasługa wciąż spadających cen usług dostępowych - wskazuje BBC.

Jak podaje BBC, powołując się na analizy niezależnych ekspertów rynku telekomunikacyjnego, lata 2004/05 można określić jako czas boomu szerokopasmowego. Każdego dnia do sieci podłącza się 1000 nowych domostw.

Jeszcze w 2000 roku szerokopasmowe łącza dostępne były tylko dla użytkowników mieszkających w dużych miastach Wielkiej Brytanii. Teraz dzięki upowszechniającym się technologiom bezprzewodowym szybki dostęp do internetu mają również mieszkańcy mniejszych miast i wsi.

Duże znaczenie w popularyzacji szerokopasmowego internetu odgrywa też wojna cenowa. W okresie świątecznym spodziewane są kolejne obniżki.

Podmioty działające na "tradycyjnym" rynku starają się wykorzystać fakt zwiększającej się liczby użytkowników sieci, uruchamiając m.in. internetowe kanały sprzedaży. I tak coraz więcej sklepów spożyczwych i supermarketów oferuje zakupy przez internet z dostawą do domu (dowóz zakupionych rzeczy kosztuje ok. 3 funtów, czyli ok. 18 zł). Internetową sprzedaż prowadzi m.in. Tesco oraz sieć Coop.

Brytyjski regulator Ofcom zapowiada podjęcie miażdżącej walki z British Telecom, jeśli rynkowy monopolista ostatecznie nie zastosuje się do wymogów traktowania wszystkich podmiotów w równy sposób (do tej pory BT stosuje niższe ceny sprzedaży łącz dla podmiotów od siebie zależnych, a wyższe dla konkurencyjnych graczy).