Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Wielka Brytania: 650 mln USD z e-reklamy

Ubiegły rok okazał się wyjątkowo dobry na brytyjskiej branży internetowej - przyniósł aż 650 mln USD przychodu z reklamy w sieci. W przeciągu trzech lat wydatki na internetową promocję mają przewyższyć budżety na reklamę w radiu - prognozuje IAB UK.

Informację podajemy za agencją Reuters. W ubiegłym roku brytyjski rynek e-reklamy wzrósł aż o 80%. "To głównie zasługa powiększającej się populacji internautów coraz rosnącego zainteresowania płatnymi odnośnikami umieszczanymi w wynikach wyszukiwania, które generują znaczne przychody" - czytamy w raporcie przygotowanym przez Internet Advertising Bureau UK oraz PricewaterhouseCoopers.

Wzrost był o wiele większy od oczekiwanego. Prognozowano wcześniej, że w 2003 roku rynek e-reklamy wzrośnie o 50%.

W 2003 roku przychody z reklamy internetowej wyniosły w Wielkiej Brytanii 650 mln USD. W przeciągu trzech lat wydatki na marketing internetowy mają być wyższe od wydatków na reklamę radiową - wskazuje IAB.

Danny Meadows-Klue, szef brytyjskiego oddziału IAB zaznacza, że obecny wzrost e-rynku jest jeszcze bardziej dynamiczny od obserwowanego w 2000 roku wielkiego boomu. Ten rok zapowiada się jeszcze lepiej niż 2003.

Zarówno Francja jak i Niemcy spodziewają się również znaczących wzrostów e-rynku. Zenith Optimedia szacuje, że ogólnoeuropejskie wydatki na e-reklamę wzrosną o 5,7%.

W Polsce szacuje się, że tegoroczny wzrost e-rynku wyniesie 50%.

Szerzej o kondycji polskiego rynku internetowego można przeczytać w podsumowaniu pierwszego półrocza 2004:

http://www.internetstandard.pl/news/forum.asp?idD=60&rok=2004