Większe nastawienie na e-reklamę

Firmy z branży samochodowej i telekomunikacyjnej, które dotychczas wydawały ogromne kwoty na reklamę w tradycyjnych mediach, coraz częściej korzystają z dobrodziejstw internetowego marketingu – wynika z raportu Nielsen/NetRatings.

Reklamodawcy promujący usługi biznesowe i dla klientów indywidualnych zwiększyli swoje wydatki na e-reklamę o 100 mln USD w pierwszym kwartale tego roku w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Zwiększone budżety na internetowy marketing firm pochodzących z sektora finansowego i telekomunikacyjnego stanowią aż 58% całości wydatków na promocję online.

W pierwszym kwartale 2003 roku przemysł motoryzacyjny wydał 57 mln USD na e-reklamę, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem (wtedy wydatki wyniosły 30 mln USD). Coraz bardziej aktywne w Internecie są firmy farmaceutyczne – w pierwszym kwartale br. wydały 26 mln USD na reklamę.

Z badania Nielsen/NetRatings wynika również, że hotele i agnecje turystyczne wydały w pierwszym kwaratle br. 15 mln USD ma promocję w Interncie, a sector ubezpieczeń poświęcił 10 mln USD.