Więcej dolarów na reklamę w komórkach

Wydatki na reklamę w urządzeniach przenośnych w USA wyniosą w 2011 roku 4,8 mld USD, w stosunku do 421 mln USD w 2006 r., wynika z prognoz eMarketera. Spore zamieszanie na rynku może spowodować nowy produkt Apple - iPhone.

Firma badawcza eMarketer szacuje, że zmieni się model zarabiania na rynku usług mobilnych - z opartego na opłatach, na bazujący na reklamie. W tym roku wartość amerykańskiego rynku reklamy w komórkach i innych urządzeniach przenośnych ma wynieść 878 mln USD.

eMarketer zwraca uwagę, że reklamę w komórkach charakteryzują wysokie współczynniki click-through i konwersji.

Duże zmiany na rynku reklam w urządzeniach przenośnych spowoduje zapewne premiera telefonu Apple iPhone, uważają analitycy. Daje on reklamodawcom nowe możliwości, takie jak np. reklama wideo w wysokiej rozdzielczości. Jeśli iPhone okaże się takim sukcesem jak wcześniej iPod, to sama jego popularność spowoduje znaczący ożywienie na rynku reklamy dla urządzeń przenośnych, twierdzą analitycy.